nuffnang

Friday, June 25, 2010

Cara Anda Macam Mana?

Seperti mana yg ko orang sedia maklum, skrang kan musim World Cup. Bersengkang mata di tgh malam merupakan perkara biasa semata2x untuk tidak terlepas setiap perlawanan semasa piala dunia ni berlangsung. Aku sbnar nya pun bukan la minat sgt bola ni, tapi event2x mcm ni tiba 4 thn sekali. So, apa salah nya kalu aku layan sama dah alang2x aku pun tgh cuti semester n duduk kat kampung tak buat apa2x. Tapi yg sedih nya, tiap kali aku tgk bola dari kol 7 malam sampai la ke match yg kol 2.30 pagi tu, kebiasaannya aku akan tgk sorang2x. Cuma kadang2x je bapak or adik aku join. Memandangkan kebanyakkan match aku layan sorang2x. Jadi aku kena bekalkan stamina untuk mata aku. Aku tak tau ah ko orang buat mcm mana untuk dapat kan stamina untuk mata ko orang bertahan. Tapi aku ah, simple je. Ni tips2x nya

First..........


Bancuhkan "Nescafe 3 in 1" mcm paket kat atas ni. Dia ada mcm2x jenis. Ada yg paket merah, kuning, putih dan lain2x. Tapi aku prefer yg hijau ni coz rasa lbh pekat. Kalu aku, aku bancuh 2 paket terus then letak air panas. Mmg kaw ah rasa dia tapi mmg berkesan.


Second......

Dah alang2x bancuh air nescafe, tak lengkap kalu takde mende nak di cicah. Apa lagi, ambik je "Biskut Jagung a.k.a Cream Crackers" (aku suggest cap ping pong) then cicah dgn air nescafe yg panas2x tu. Pergh!!~ mmg berselera n bertambah stamina ah


Third.....

Selepas selesai semua preparation untuk tambah kan stamina untuk mata ko orang, bila start je game, sambar terus satu paket "Kacang Mengelembu" (aku suggest ambik cap tangan) layan sambil tgk bola. Tapi kalu ko orang takde kacang, ko orang blasah je apa2x mende yg boleh buat korang kunyah. Contohnya kerepek ubi ke, kuaci ke, mamee monster ke, haha. Janji korang kunyah n gerak kan otot2x muka korang.


Lastly.....





Perbanyakkan minum "Air Masak" untuk korang basahkan tekak and dalam masa yg sama, untuk hilangkan jajan2x yg terlekat di celah2x gigi korang tu. Nanti tersedak pulak nak bersorak gol.

Itulah serba sikit tips2x aku nak bagi kat korang untuk layan musim World Cup ni. Tapi aku rasa ah, kalu dah mmg hantu bola, takyah tips ni takpe coz mmg comfirm dia orang leh tahan punya. Aku bagi tips ni untuk golongan2x yg mcm aku ni yg tak minat mana sgt bola sepak.


1 comment:

  1. kalau ada game best care aku adalah winston dan kedai mamak serta 3 gelas air pelbagai..layan

    ReplyDelete